Zomerse content ideeën die je social media doen stralen
De zomer is eindelijk in volle gang. Het ideale moment voor jou als ondernemer om je sociale media content op te frissen en mee te laten stralen met de zon. Heb je een klein bedrijf dat net de eerste stappen zet in de online wereld? Of ben je al een meer gevestigde waarde en wil je nieuwe klanten aantrekken? Met leuke zomerse content val je op en verhoog je de betrokkenheid van je volgers. In deze blog delen we inzichten, tips en inspirerende voorbeelden over welke soorten content en copy je best gebruikt.
Ga voor de zomerse sfeer in beeld en woord
In de zomer draait alles om lichtheid en vrolijkheid. Daarbij passen kleurrijke visuals zoals afbeeldingen van stranden, ijsjes of zonnebrillen. Combineer ze met frisse copy die inspeelt op de zomerse sfeer, zoals “Ontsnap aan de hitte met deze verfrissende aanbiedingen!” of “Vier de zomer in stijl!”.
Organiseer zomerse winacties
Een zomerse winactie is de manier bij uitstek om interactie met je volgers te stimuleren. Denk aan een wedstrijd waarbij deelnemers hun favoriete zomerherinnering delen of foto’s posten van hun zomerse avonturen. Een voorbeeld: bracht je een boek uit, daag je lezers dan uit om foto’s te posten van je boek op hun vakantiebestemming en vraag om je te taggen in de post. Repost zeker deze foto’s op jouw account. En beloon de leukste foto met een toffe zomerse gadget.
Deel zomerse tips en inspiratie
Help je volgers om het beste van hun zomer te maken en deel nuttige tips en inspiratie. Denk aan lijstjes-artikels zoals “De beste strandbestemmingen in de buurt”, “De leukste zomerbars” of “Zomerse recepten voor een heerlijke mocktail”. Alles wat waardevol en relevant is voor je doelgroep en uiteraard een link heeft met je eigen diensten en producten, die je hier subtiel in verwerkt.
Repost de content van je volgers
Deel, repost en reageer op de content die je volgers maken. Vraag om foto’s, video’s of verhalen te posten op hun social media van een zomerse beleving met jouw product of dienst. Bijvoorbeeld: een post met het zomerse jurkje uit jouw winkel, een verhaal van de eerste fietstocht met de nieuwe fiets uit jouw bike shop, een foto van het barbecuefeestje waarvoor je salades uit jouw cateringbedrijf leverde,… Deze content zorgt voor een grotere betrokkenheid van je volgers. En een mooi neveneffect: de getuigenissen van je klanten zijn de beste reclame voor jouw onderneming. Ze bewijzen op authentieke manier jouw meerwaarde!
Geef exclusieve zomerkortingen
Met zomerse kortingen en aanbiedingen trek je klanten aan en stimuleer je je verkoop. Gebruik opvallende visuals. Beperk de geldigheidsperiode van de korting. Zo voelen je klanten dat dit nu een unieke kans is. Gebruik copy zoals “Scoor nu 20% korting op de zomercollectie” of “Maak je zomer compleet met deze speciale aanbiedingen”.
Tot slot
“Summertime… and the livin’ is easy…”, zong Ella Fitzgerald al jaren geleden. Dat is de vibe die je nu, deze maanden, ook op je social media, wil creëren. Zomerse visuals, verfrissende copy, leuke winacties, luchtige lijstjes-artikels, exclusieve kortingen,… Zoals je kon lezen, dragen ze allemaal bij tot die unieke zomersfeer. Betrek je doelgroep, zorg voor interactie en houd rekening met de feedback van je volgers. Zo blijf je groeien in je zomerse contentstrategie en laat je je social media even hard stralen als de zon.